Direktlänk till inlägg 16 juni 2006

Snart bär det iväg...!

Av argapappan - 16 juni 2006 14:24

"Det finns en levandets vilda fröjd. Det finns ett rus som är varandets.Varje dag är en älskarinna för min oändliga åtrå.Mitt blod är ett ungt salt hav som dånar för livets storm.Livet är ett bröd som vi smular sönder och kastar påmarken för fåglarna.Ack, ett hårt grovt bröd, men dock så ljuvligt i smaken- och det enda vi har för vår oändliga hunger!" /Artur LundkvistSnart äter vi den smörigare sidan av smörgåsen, i skuggan av ett äppleträd och till ljudet av vinden och fåglarna. Bilen ska packas och barnen matas, sedan åker vi mot väst. Äntligen kan jag ge något av det göttaste till mina älskade pojkar, något jag som betongbarn aldrig fick uppleva. En sommar på landet. Honung för barn. Tid att stilla vara och att ha härligt tråkigt. Nu går jag och packar bilen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av argapappan - 3 juli 2006 09:34

Fåglarnas envisa skönsång brukar väcka mig vid tre-fyra tiden, och ljuset gör det svårt att somna om. Härom morgonen klädde jag på mig och smög ut för att inte väcka piltarna. Utanför huset höll världen just på att vakna och de två tranorna lyfte maj...

Av argapappan - 14 juni 2006 21:48

Nu ler karmagudarna mot oss. Jag har fått ett jobb och vi har hyrt en härlig stuga ett stenkast från en badsjö. Frukträd, storskog, klematis på verandan och massor av spindelnät....

Av argapappan - 9 juni 2006 12:52

Idag ringde telefonen och jag har fått jobb! Jag är inte längre bara en student med osäkra framtidsutsikter... utan en individ som räknas tillhöra den produktiva delen av riket! Lycklig :) ...

Av argapappan - 7 juni 2006 07:23

Vaknade strax efter fem med hjärnan på högvarv. Det är en stor dag idag, jag ska på min första anställningsintervju efter fem års pluggande. Snart ska jag presentera min person inför en helt främmande människa. Vad ska jag säga? Vilka delar av ...

Av argapappan - 6 juni 2006 15:19

Nu är jag förbannat trött på alla småsmygfacister som omger mig. Smygracismen dyker upp allt oftare och alltmer helt utan någon fast grund. När jag synar argumenten för en "mer kontrollerad invandring" eller "felet är att dom klumpas ihop istället fö...

Presentation

Omröstning

Dagens fråga: Är vår känsla för naturen en konstruktion?
 Ja, visst är det så!
 Njaaae, kanske
 Nej!
 Hmmmm, suspekt fråga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards